Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
... de l'apparence des Hobbits
Je fais remonter ce fuseau car je viens de lire la lettre 144 du 25 avril 1954 (à Namomi Mitchison) où Tolkien explique ce que les elfes sont pour lui et leurs rapports aux "elfes" traditionnels et aux humains. Cette description est complémentaire de celle provenant des appendices du LotR que j'avais donnée il y a quelques mois (cf. ci-dessus) :

"'Elves' is a translation, not perhaps now very suitable, but originally good enough, of Quendi. They are represented as a race similar in appearance (and more so the further back) to Men, in former days of the same stature. I will not here go into their differences from Men! But I suppose that the Quendi are in fact in these histories very little akin to the Elves and Fairies of Europe; and if I were pressed to rationalize, I should say that they represent really Men with greatly enhanced aesthetic and creative faculties, greater beauty and longer life, and nobility."

Finrod.

PS : On remarquera qu'encore une fois, le professeur ne mentionne nullement les oreilles des elfes dans cette description. Cela fait sans doute partie de ces différences secondaires avec les hommes qu'il ne souhaite pas énumérer ici ;-)

Reply

Messages In This Thread

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)